Beyza Baş - - 10 Kasım 2025
Etiketten Sofraya Uzanan Hikâye: Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Kılavuzu
Etiket en önemli pazarlama araçlarından biridir. Hatta çoğu zaman gıda işletmecilerinin tüketicilere doğrudan ulaşabileceği en önemli araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Öte yandan gıdaların etiketleri, yalnızca ürüne dair bilgilerle sınırlı değildir; tüketicinin alerjenlerden korunması, ürünün sahip olduğu enerji besin öğelerine dayanarak bilinçli tercihler yapılabilmesi gibi daha birçok amaca hizmet eden, gıda güvenilirliğinin ilk temas noktasıdır. Türkiye’de bu alandaki temel düzenleme, 26 Ocak 2017 tarihli ve 29960 Mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği ve bu Yönetmeliğe bağlı Türk Gıda Kodeksi Gıda Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği Kılavuzu’dur. Bu mevzuatın bize ne anlattığı makalemizin konusunu oluşturmaktadır.
Yönetim Sistemleri, Gıda Mevzuatı